![]() |
გამოცემა V (2001 წელი) საერთაშორისო სიმპოზიუმის მასალები "ქუთაისური საუბრები" (VII, 3-5.05.2000) თემა: ღვთისმსახურება - ენობრივი და კულტურული ასპექტები ეძღვნება ქრისტიანობის 2000 წლისთავს |
შინაარსი
ნაშრომი | გვერდები | მოკლე შინაარსი | ნაშრომი |
"ღვინის სახლი" - მარანი და მასთან დაკავშირებული მითოლოგიური კომპლექსი ქართულ ტრადიციაში აბაკელია ნინო | 7-12 | ||
საღვთისმეტყველო ტერმინთა ეტიმოლოგიისათვის ქართულში და ქართველურ ენათა ბგერათშესატყვისობის ზოგიერთი საკითხი აბაშია რევაზ | 13-17 | ||
რელიგიური "შეუწყნარებლობა" და ეთნიკური ტოლერანტობა შუა საუკუნეებში (საქართველოს მაგალითზე) ალასანია გიული | 18-27 | ||
რელიგიური წარმოდგენების ლიგნვისტური რეპრეზენტაციები: მარკირების მიმართება და ღმერთის იდეა ასათიანი რუსუდან | 28-37 | ||
მითოსური და ქრისტიანული ვასილ ბარნოვის "არმაზის მსხვრევაში" ბაკურაძე მარიამ | 38-45 | ||
ილია ჭავჭავაძე და ღვთისმსახურების ენა ბენდელიანი ციალა | 46-66 | ||
ქრისტიანული ტერმინოლოგიის დამკვიდრების გზები მეგრული მესაქონლეობის საკულტო ლექსიკაში ბუკია მანანა | 67-73 | ||
საქართველო ევრაზიულ გეოპოლიტიკურ სივრცეში (X-XII ს.ს.). ისტორიული, ისტორიულ-გეოგრაფიული და გეოკულტურული ასპექტები გაბუნია გურამ | 74-88 | ||
ღვთისმსახურებისა და სასულიერო განათლების ენა, როგორც რუსიფიკატორული პოლიტიკის განხორციელების საშუალება გვანცელაძე თეიმურაზ, ტაბიძე მანანა, შეროზია რევაზ, ჭანტურია რევაზ | 89-116 | ||
მჭევრმეტყველების საკრალური სემანტიკა ქართული სუფრის წესებში (სადღეგრძელო) გოცირიძე გიორგი | 117-124 | ||
შელოცვების ენა ქართველური დიალექტების მონაცემების მიხედვით დადიანი ეკა, ნაკანი ნინო, ფუტკარაძე ტარიელ, ხაჭაპურიძე რამაზ | 125-130 | ||
ეთნიკური კონსოლიდაციისა და დიფერენციაციის რელიგიური ასპექტები თოფჩიშვილი როლანდ, ქურდიანი მიხეილ | 131-141 | ||
ფარული ქრისტიანული სიმბოლოები მარეთის ხეობის მუსლიმანურ საკულტო ნაგებობათა ორნამენტში მგელაძე ნუგზარ, ტუნაძე თემურ | 142-155 | ||
რელიგიური სინკრეტიზმი ქართულ ხალხურ მედიცინაში მინდაძე ნუნუ | 156-169 | ||
ქრისტეანულ-რელიგიური შინაარსის სახელდების ტიპოლოგია და ენათა დიფერენციალური ფსიქოლოგია ნათაძე მაია | 170-174 | ||
ქართული საკულტო ტერმინები და წმინდანთა სახეები ვ.აბაევის "ოსური ენის ისტორიულ-ეტიმოლოგიურ ლექსიკონში" ნოზაძე ნინო | 175-180 | ||
ხახმატის ჯვარი ოჩიაური თინათინ | 181-185 | ||
საქართველოს სამოციქულო ეკლესიის ავტოკეფალიის ისტორიისათვის ჟვანია(ბაგრატის ტაძრის დეკანოზი) ზინობი | 186-193 | ||
”დავიწყების" ამოსავალი სემანტიკისათვის როგავა ვაჟა | 194-195 | ||
ბუნების აღორძინების ვეგეტაციური დღესასწაული და მისი ქრისტიანული ტრანსფორმაცია რუხაძე ჯულიეტა | 196-202 | ||
ვერბალური სიმბოლიზმის საკითხისათვის ბიბლიაში (ინგლისური და ქართული ენების მასალაზე) სირია დარეჯან | 203-209 | ||
ამირანის თქმულების ქრისტიანიზაციის საკითხისათვის სიხარულიძე ქეთევან | 210-214 | ||
ენობრივი ადაპტაცია რელიგიური ორიენტაციის ცვალებადობის ვითარებაში ტაბიძე მანანა, ჭანტურია რევაზ | 215-226 | ||
ღვთისმსახურების ენა "ყოველთა ქართველთა" ერთიანობის განმსაზღვრელი ერთ-ერთი მთავარი ფაქტორი (სამწიგნობრო ენისა და დიალექტთა მიმართების საკითხისათვის) ფუტკარაძე ტარიელ | 227-242 | ||
ქრისტიანული ტრადიცია ლაზურ ლექსიკასა და რიტუალში ქუთელია ნათელა | 243-249 | ||
მაღალი მარკირების მქონე ერთი ლექსიკურ-სემანტიკური ველის ქრისტიანიზაციის შემთხვევა ქართულში ქურდიანი მიხეილ | 250-257 | ||
სტადიალური ცვლილებები რიტუალიდან ჰაგიოგრაფიამდე ქურდოვანიძე თეიმურაზ | 258-264 | ||
რატომ უწოდებენ აღმოსავლეთ საქართველოს მთაში მიცვალებულის სულს "სულიწმიდას" ღამბაშიძე ნინო | 265-274 | ||
ქართულ გვართა და სალოცავთა მიმართების საკითხისათვის შავიანიძე დავით | 275-280 | ||
სიტყვა "ღმერთი" მიმართვასა და შესიტყვებებში ქართულ ენაში შამელაშვილი-ზექალაშვილი რუსუდან | 281-287 | ||
მაცხოვრის ხატი ქართულ ფოლკლორში შიოშვილი თინა | 288-293 | ||
ანდრია პირველწოდებული ბასკეთსა და საქართველოში და ზოგი ბასკური რელიგიური რიტუალის ანალიზი შესაბამისი ქართველური მასალის გათვალისწინებით ჩანტლაძე-ბაქრაძე გრეტა | 294-301 | ||
წმიდა ნინოს ქართლში მოსვლის თარიღის განსაზღვრისათვის ჭანტურიძე ემზარ | 302-309 | ||
ლიტურგიიდან მომდინარე ფრაზეოლოგიზმები მრევლის მეტყველებაში ხაჭაპურიძე ლუიზა | 310-314 |
ღია წვდომის ჟურნალი მკითხველთათვის.