![]() |
გამოცემა X (2006 წელი) საერთაშორისო სიმპოზიუმის მასალები "ქუთაისური საუბრები" (, ) ეძღვნება საქართველოში მოციქულრთა შემობრძანებასა და ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადებას |
დანართი | გვერდები | |
წერილები თურქეთიდან | 381-386 |
შინაარსი
ნაშრომი | გვერდები | მოკლე შინაარსი | ნაშრომი |
muf÷il ყალიბის მქონე პროფესიის აღმნიშვნელი სიტყვები ქართულში ავალიანი ლელა | 9-12 | ||
"ყველა ადამის შვილი ვართ" ბანძელაძე ონისე | 13-17 | ||
ინტერფერენციის ინტერდისციპლინარული მეთოდოლოგია ენათა ტიპოლოგიური წყვილის კონტრასტული ანალიზის საფუძველზე ბახტაძე დალი | 18-21 | ||
ქართველთა სარწმუნოებრივი ცხოვრების ისტორიიდან გაბელაია ინეზა, შავიანიძე დავით | 22-28 | ||
ქუთაისის სასოფლო-სამეურნეო სკოლა გაბუნია ლია | 29-32 | ||
წარმართობის კვალი ქართულ სანახაობით კულტურაში გეგეშიძე ელენე | 33-38 | ||
გერცელ ბააზოვის პოეტური თარგმანები გობიანი გურანდა | 39-43 | ||
მითოსური კულტების ქრისტიანიზაციის გზები გოგია ხათუნა | 44-51 | ||
ირმის სიმბოლიკა წმ. იოანე სინელის "კლემაქსის" გარეჯული ნუსხისა (H-1669) და ქართული ზღაპრების მიხედვით გოგიაშვილი ელენე | 52-58 | ||
ზედაშეს კულტურა საქართველოში გოცირიძე გიორგი | 59-64 | ||
ძველისა და ახლის კონფლიქტი ლევან გოთუას `დაძირული სოფლის" მიხედვით გულუა ნატო | 65-68 | ||
"თუ სიყვარულით არ დავიწვებით" გუმბერიძე თენგიზ | 69-73 | ||
ჩვეულებითი სამართლის ისტორიიდან ("ჰარით შეხვეწნის" წესი) გუჯეჯიანი როზეტა | 74-80 | ||
სხვათა სიტყვის -ა ნაწილაკის ფონეტიკური ვარიანტებისათვის მეგრულში დადიანი ეკა | 81-86 | ||
კახეთ-ირანის ურთიერთობის ისტორიიდან XVII ს-ის 20-იან წლებში დათუაშვილი ზურაბ, კაპანაძე მაია | 87-92 | ||
საცეცხლური სულორიდან დარსალია ნათია | 93-96 | ||
ხალხური იუმორი - მწერლის შემოქმედებითი წყარო დეკანოზიშვილი ქეთევან | 97-102 | ||
ილია და სალიტერატურო ენის პრაქტიკული საკითხები ვაშაკიძე ია | 103-106 | ||
XX საუკუნის დასაწყისის ფილოსოფიურ-ესთეტიკური სიახლენი (შალვა აფხაიძის საგაზეთო პუბლიკაციების მიხედვით) თადუმაძე მზია | 107-110 | ||
ნიკო ბერძენიშვილი ფეოდალურ საგვარეულოთა ბრძოლის შესახებ XIII საუკუნის საქართველოში თავბერიძე ელდარ | 111-117 | ||
ტექსტობრივი პაუზის შევსების საშუალებები თურქია თინათინ | 118-124 | ||
ბაგრატ ხანი კაპანაძე მაია | 126-130 | ||
ტერმინი "ქარხანა" XVIII საუკუნის ქართული ისტორიული დოკუმენტების მიხედვით კაშია რუსუდან | 131-133 | ||
ხალხური სამედიცინო ტრადიციები (აწსუ ქართველური დიალექტოლოგიის ინსტიტუტის იმერეთის მასალების მიხედვით) კაშია რუსუდან, ლომთაძე ლილი | 134-138 | ||
ეროვნული მოძრაობა საქართველოში 1905-1907 წლებში და სოციალისტ-ფედერალისტური პარტია კახიძე ეკა | 139-143 | ||
მითოსური ანთროპომორფიზმიდან მხატვრულ ტროპამდე კიკვიძე ზეინაბ | 144-147 | ||
საქართველო გერმანიის აღმოსავლურ პოლიტიკაში 1918 წელს კოპალიანი ნინო | 148-152 | ||
კიტა აბაშიძის კრიტიკული წერილები შიო არაგვისპირელის ნოველებზე კუტივაძე ნესტან | 153-158 | ||
ქუთაისის შიდაციხის ბაზილიკა ლანჩავა ომარ | 159-161 | ||
ენობრივი კონტაქტებისათვის სოციოლექტებში ლომთაძე თამარ | 164-168 | ||
მეტაფორული გამოთქმების სემანტიკური ანალიზისათვის მანდარია მეგი | 169-173 | ||
ქართული ტრადიციული მედიცინის ისტორიიდან (ავი თვალი) მინდაძე ნუნუ | 174-183 | ||
ისტორიული ნარატივის გააზრების სტრატეგია ქართულ პოსტმოდერნისტულ რომანში მირესაშვილი მარიამ | 184-189 | ||
იმნიეთის (შავშეთის) მიკროტოპონიმია მიქაუტაძე მაია, ფუტკარაძე ტარიელ | 190-197 | ||
სუბკულტურის და კონტრკულტურის როლი დომინანტ კულტურაში (საქართველოს მაგალითზე) მიქაუტაძე რუსუდან | 198-203 | ||
სვანეთის სამთავროს (სადადიშქელიანოს) წარმოშობის ისტორიიდან მურუსიძე მალხაზ, ქაშიბაძე ჯამბულ | 204-213 | ||
ყუთლუ-არსლანის მოძრაობის შესახებ (ნიკობერძენიშვილის კონცეფციის ზოგიერთი საკითხი) მჭედლიძე გიორგი | 214-224 | ||
მიცემითი ბრუნვა ადგილის გარემოებად ქართველურ ენა-კილოებში ნაჭყებია მერაბ | 225-228 | ||
აკაკი წერეთლის სულიკო: ვარსკვლავი, ბულბული, ვარდი ნიკოლაძე ნორა | 229-237 | ||
საქართველო-რუსეთის ურთიერთობის საკითხი ლევან გოთუას "გმირთა ვარამში" ნიკოლეიშვილი ავთანდილ | 238-243 | ||
სერგეი მესხი და თაობათა ბრძოლა ნიკოლეიშვილი ოთარ | 244-247 | ||
ამბროსი ნეკრესელის საერო პოეზია ნიჟარაძე მადონა | 248-253 | ||
ეროვნულ-დემოკრატები (სპირიდონ კედია, გრიგოლ ვეშაპელი) ნიქაბაძე ნატო | 254-258 | ||
თეიმურაზ მეორის "ზმიანი" ლირიკა როგავა თამთა | 259-262 | ||
სტანდარტიზაციის საბჭოთა ეპოქა და გალაკტიონის მზერაგაუმტარი ინდივიდუალიზმი სარია ზეინაბ | 263-274 | ||
შესადარებელი საგნის სახელის ბრუნვის საკითხი უ-ეს (/უ-ე) კონფიქსით ნაწარმოებ ხარისხიან კონსტრუქციაში სვანიძე დაფინე | 275-278 | ||
შალვა ამირეჯიბი _ მწერალი და საზოგადო მოღვაწე სილაგაძე ეკა | 279-281 | ||
გიორგი წერეთელი ქართული ეკლესიის მდგომარეობისა და მართლმადიდებლური სარწმუნოების მნიშვნელობის შესახებ სულაბერიძე დავით, ქებულაძე კახაბერ | 282-287 | ||
ქართული სამეცნიერო ენის პრობლემები XXI საუკუნეში ტაბიძე მანანა | 288-295 | ||
"ცხოვრებაჲ და მოქალაქეობაჲ ღირსთა მამათა ჩუენთა ისაკისი და დალმატისი" ტარიელაშვილი გელა, შვანგირაძე მამუკა | 297-301 | ||
ჲ ქართული ენის ფერეიდნულ დიალექტში ტყეშელაშვილი სოფიო | 302-304 | ||
კეცი სიტყვის ისტორიულ-სემანტიკური ანალიზი ფხაკაძე ნინო | 305-309 | ||
სოლოლაკის ადგილმდებარეობისათვის ქავთარაძე გიორგი | 310-319 | ||
გიორგი შარვაშიძე და XIX საუკუნის II ნახევრის ლიტერატურულ-საზოგადოებრივი რეალობა ქარდავა მაია | 320-325 | ||
მთისა და ბარის კულტურულ-ისტორიული კავშირების საკითხისათვის გვიანფეოდალური ხანის საქართველოში ქაშიბაძე ჯამბულ | 326-330 | ||
კიტა აბაშიძე - 1832 წლის შეთქმულების შესახებ ქებულაძე კახაბერ | 331-337 | ||
რამდენიმე ასპექტი ბაღდათის ისტორიული გეოგრაფიისათვის საისტორიო და გვარსახელთა ეთნოგრაფიული მონაცემების მიხედვით შავიანიძე დავით | 338-343 | ||
მუსიკალური ტერმინოლოგია სულხან-საბა ორბელიანის ლექსიკონში შილაკაძე მანანა | 344-348 | ||
გრიგოლ რობაქიძე, როგორც ორატორი ცანავა ლამარა | 349-351 | ||
იაგორ გაბრიელის ძე ჭილაშვილი (1790-1838 წწ.) - საქართველოს უზენაესი მთავრობის პროკურორი წვერავა ვლადიმერ | 352-356 | ||
ვასილ მათეს-ძე ჭილაძე - საქართველო-იმერეთის სინოდალური კანტორის პროკურორი (1814-1828 წწ.) წვერავა ვლადიმერ, თავბერიძე ელდარ | 357-361 | ||
ივანეს მხატვრული სახის გააზრებისთვის მიხეილ ჯავახიშვილის "ჯაყოს ხიზნების" მიხედვით ჭიჭინაძე მანანა | 362-365 | ||
ადამიანის არსებობის პრობლემა კ.გამსახურდიას "დიონისოს ღიმილის" მიხედვით ხაბულიანი ნანა | 367-372 | ||
მკურნალობის მეთოდებისა და ტრადიციებისათვის ქართველ მართლმადიდებელ მრევლში ხაჭაპურიძე ლუიზა, ხაჭაპურიძე რამაზ | 373-380 |
ღია წვდომის ჟურნალი მკითხველთათვის.